Rok 2016
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zarządzenie Nr 16/2016 Wójta Gminy Skąpe z dnia 05 października 2016r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych Gminy Skąpe
Informacja ogłoszona dnia 2016-12-07 11:12:27 przez Ireneusz Noji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Zarządzenie Nr 16/2016
Wójta Gminy Skąpe
z dnia 05 października 2016r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych Gminy Skąpe
Stosownie do uregulowań instrukcji inwentaryzacyjnej z dnia 5.10.2012r. oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016r. poz. 1047) ustalam następujące zasady przeprowadzenia inwentaryzacji na rok kalendarzowy 2016 r.:
§ 1. Powołuję do Komisji inwentaryzacyjnej osoby wymienione w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Powołuję do zespołów spisowych osoby wymienione w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji inwentaryzacyjnej do pobrania od osób materialnie odpowiedzialnych „Oświadczeń” w sprawie kompletności ujęcia oraz odpowiedniego przygotowania do spisu inwentaryzowanych składników.
§ 4. Terminarz poszczególnych czynności inwentaryzacyjnych (etapów inwentaryzacyjnych) określa harmonogram podany w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia szkolenia członków Komisji i Zespołów spisowych, pracowników działu księgowości, a także osób materialnie odpowiedzialnych w zakresie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
§ 6. Arkusze spisowe wydaje się przewodniczącemu zespołu spisowego.
§ 7. Arkusze spisu wypełnia się w 2 egzemplarzach.
§ 8. Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji:
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji środków trwałych, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (LT, LN itp.) do dnia spisów,
- uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
§ 9. Zawiesza się nieobecności wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
§ 10. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
§ 11. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
§ 12. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych winny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.
§ 13. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 14. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
§ 15. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem jego podpisania.
Wójt Gminy Skąpe
/-/ Zbigniew Woch
Załączniki
Pobierz dane XML Zarządzenie Nr 16/2016 Wójta Gminy Skąpe z dnia 05 października 2016r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych Gminy Skąpe Drukuj informację Zarządzenie Nr 16/2016 Wójta Gminy Skąpe z dnia 05 października 2016r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych Gminy Skąpe
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Skąpe |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Alicja Hoppen-Anyszko |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-10-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Alicja Hoppen-Anyszko |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-12-07 11:07:20 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Ireneusz Noji |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-12-07 11:12:27 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Ireneusz Noji |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-12-07 10:12:26 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 644 raz(y) |